News

Zimpapers granted TV Licence

HARARE – Zimbabwe has given its second-ever television broadcasting license to a state-owned newspaper group, entrenching the government’s monopoly over the broadcast media ahead of elections expected in a few months.

Zimbabwe Newspapers, which runs some of the country’s biggest newspapers and several radio stations, said on Wednesday it had been issued a TV license by the Broadcasting Authority of Zimbabwe (BAZ).

BAZ officials were not available to comment.

Zimbabwe Broadcasting Corporation, which is also owned by the state, has been the sole broadcaster in the southern African nation since it gained independence from Britain in 1980.

Government critics accuse state-owned media of biased coverage in favor of President Emmerson Mnangagwa’s ruling ZANU-PF and BAZ’S decision is likely to increase calls for licensing of independent broadcasters.

State-owned newspapers and television were official mouthpieces of 94-year-old leader Robert Mugabe, but they quickly switched allegiance to Mnangagwa after Mugabe was forced out by the military in November.

The opposition has complained of unfair coverage by state media as political parties gear up for the national elections, whose date is yet to be fixed. – Reuters

Share

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Check Also
Close
Back to top button
Show Buttons
Hide Buttons

Adblock Detected

Our website depends on Advertisements. That is how we keep the lights on. We promise that the Adverts running on our site are neither invasive nor malicious. Please disable your adblocker so you can access our content